2017. május 11., csütörtök

Spenót mentával, vajban pirított spárgával (vegan).

Ez egy igazán tavaszi étel🌱🌷🌼 Friss spenótból, friss spárgából készítettem és egy kis forrázott szójababot is tettem a tányérra.

Nem tartalmaz semmilyen sűrítőt, még burgonyát sem, mégis sűrű és krémes pürét kanalazhatunk. Gyönyörű zöld marad a spenót színe. Ezt elárulom, hogy hogy kell csinálni.

Tejet, tejszínt, tojást sem tettem bele, így valójában mindenki fogyaszthatja, gondolok itt a különböző érzékenységgel, intoleranciával élő emberekre.

A különlegessége ennek a spenótos egytálételnek többek között, az íze :)

Hagyományosan fokhagymával szoktuk meg a spenótot de tavasszal nálam kicsit háttérbe szorul a fokhagyma, inkább a frissebb ízeket kedvelem.

Így történt az, hogy mikor Édesapáméktól kaptam egy csomó friss mentát, elkezdtem gondolkodni, hogy a turmixon kívül mit kellene belőle csinálni. Valami nagyon tavaszit szerettem volna. Már eszemben is volt egy teljesen zöld tányér amihez végül a spenótra esett a választásom, mert annak íze teljesen semleges, bármilyen irányba elvihető.

Tavasszal mikor a friss zöldek kibújnak a földből, az nekem a kánaán. A teljes zöldségpiacot fel tudnám ilyenkor vásárolni, úgyhogy nagyon oda kell figyelnem, mert ételt kidobni viszont nagyon nem szeretek.

Volt itthon zöld spárgám, spenótom, megérkezett hozzá a menta, így hozzákezdtem a tavaszi, zöld tányér és étel megalkotásához.


Hozzávalók 2 személyre:
  • 80 dkg friss spenót
  • Kb. 10 db friss menta levél + 1 szál
  • Kb. 15 szál friss, zöld spárga
  • 1 marék fagyasztott, zöld szójabab (zöldborsóval helyettesíthető)
  • 2x3 cm kocka vegán vaj (bio Alsana)
  • Fél teáskanál szódabikarbóna
  • Néhány csepp citromlé
  • Tiszta só, frissen őrölt bors

Elkészítés:

  • A spenótot jól mossuk meg.
  • Tegyünk fel forralni 2-3 liter vizet.
  • Mikor forr, vegyük lejjebb a hőfokot, hogy ne zubogjon nagyon a víz és tegyük bele a fél teáskanál szódabikarbónát (ettől marad szép zöld a spenót színe) és annyi spenótot, hogy kényelmesen elférjen benne.
  • Mikor a spenót éppen, hogy megpuhult (kb. 2-3 perc), egy szűrő segítségével csepegtessük le a főzővíztől és szedjük ki egy tálba. Ha maradt még friss spenót, ismételjük meg a forrázását az új adagnak.
  • Ugyanígy forrázzuk le a mentaleveleket és szedjük ki a forrázott spenóthoz, majd ízesítsük sóval, pár csepp citromlével és egy botmixerrel aprítsuk krémes állagúra.
  • Tipp: én még ezután tettem bele egy szál apróra vágott mentát és ezzel is jól összeturmixoltam.
A spenót kész :)
  • A spárgákat jól mossuk meg, vágjuk le a fás, alsó részét. Nem kell meghámozni.
  • Tegyük bele a vajat egy nagyobb serpenyőbe és a spárgákat pároljuk, pirítsuk meg kevés sóval és borssal. Arra vigyázzunk, hogy még maradjon roppanós.
A spárga kész :)

  • A szójababot vegyük ki a zacskóból és lobogó vízben 2-3 percig főzzük.
  • Majd vegyük ki egy szűrő segítségével, nyomkodjuk ki a héjából a babszemeket és finoman sózzuk meg.
  • Mindennel elkészültünk. Jöhet a tálalás ízlés szerint ;)
Ez a spenót, mentával, spárgával és szójababbal igen laktató étel. Tele klorofillal, ami segíti az oxigén szállítását szervezetünkben. Tele fehérjével (spenót, szójabab), vitamikokkal, ásványokkal, pl. vas.

Tipp:

  • A szójababot fagyasztva, egy zacskóban a Szép kis Indiában szereztem be de szerintem ázsiai boltokban is megtalálható. 
  • Ha zöldborsót használsz, az is jó, viszont azt szerintem kevés vajon, kis sóval érdemes kicsit megpárolni serpenyőben. Így finomabb, mintha csak főznénk.

Jó étvágyat!


Iza.

Nincsenek megjegyzések: