2015. szeptember 29., kedd

Vegán tejföl.

Ez a tejföl nem tartalmaz állati tejet. Natúr, bio tofuból készítettem.

Manapság nagyon sokan allergiások  a tejfehérjére és a tejcukorra. Éppen ezért a tejtermékeket, amik szinte a mindennapi étkezéseknek része, érdemes helyettesíteni. Mutattam már, hogy hogyan lehet pl. majonézt vagy tartármártást készíteni állati tej nélkül, illetve tojás nélkül de most egy nagyon krémes, zsírszegény tejföl elkészítését nézzük meg.
Hozzávalók:
  • 1 tömb natúr, bio tofu
  • 200 ml natúr rizstej vagy tisztított víz
  • 2-3 evőkanál citromlé
  • Kb. 1/4 teáskanál tiszta só
Elkészítés:
  • A tofut törjük darabokra és tegyük bele az összes többi hozzávalóval a turmixgépbe.
  • A sót és a citromlevet apránként adagoljuk, saját ízlésünkre.
  • Turmixoljuk pépesre a tejfölt és tegyük hűtőbe.
Tippek Izától:
  • Ha folyékonybbat szeretnénk, akkor több folyadék (rizstej vagy víz) kell bele.
  • Arra ügyelj, hogy nehogy cukrozott rizstejet tegyél bele. Az édesített rizstejet akkor használd ha pl. tartármártást szeretnél készíteni de akkor is a naturt vedd meg és inkább Te édesítsd otthon azzal amilyen édesítőt használsz.
  • Ps.: Én mindíg bio tofut szoktam vásárolni. Így remélhetőleg maximálisan elkerülöm a génmanipulálás és vegyszerezés lehetőségét. A tofunak, mint bármi más szójakészítménynek alacsony a zsírtartalma és rendkívül magas a fehérjetartalma. Én heti egyszer fogyasztok szóját; tofu vagy temphe formájában.

Jó étvágyat!
Iza.

Nincsenek megjegyzések: