2015. március 22., vasárnap

Ropogós csicsóka röszti, búzaliszt nélkül.


A röszti klasszikus, svájci étel reszelt, pirított burgonyából. Általában köretként tálalják fel, de főételként, zöldsalátával is kitűnő.

Mivel a csicsóka egészségesebb a burgonyánál, ezért én most ebből készítettem el. A csicsóka élettani hatásairól itt olvashatsz bővebben.

Ez a röszti nem tartalmaz búzalisztet. Helyette rizslisztet használtam. Nagyon finom, ropogós lett. A képeken is látszik, hogy a csicsóka darabkák szinte egyenként ropogósra sültek. Nem áztatja, puhítja meg sem a sok tojás, sem búzaliszt.
Itt is arra törekedtem, hogy szinte csak csicsókából álljon a röszti. Kiiktatva belőle a kalóriát növelő hozzávalókat és megtartva az ízélményt. Hiszen a csicsóka a lényeg. Ha összeállt volna, akkor csak csicsókából csináltam volna legszívesebben :)


Hozzávalók:
  • 700 g megtisztított csicsóka
  • 2 teáskanál Himalaya só
  • Őrölt bors, ízlés szerint
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 3 egész tojás
  • 2 kicsit púposabb evőkanál rizsliszt
  • Hidegen sajtolt napraforgó- vagy kókuszolaj a sütéshez

Elkészítés:

  • A csicsókát egy erős dörzsi szivaccsal tisztítsuk meg, meghámozni nem szükséges.
  • Ezután reszeljük le a reszelő nagy lyukú részén és sózzuk be egy kicsit, majd hagyjuk állni 10-15 percet.
  • Sok levet fog ereszteni, ezért nyomkodjuk ki, mert csak a csicsókára lesz szükségünk.
  • A kinyomkodott csicsókába tegyünk ízlés szerint sót, borsot.
  • Reszeljük bele a fokhagymát és tegyük bele a tojásokat és a rizslisztet.
  • Keverjük jól össze.
  • Közben forrósítsunk fel hidegen sajtolt napraforgó- vagy kókuszolajat. Az olaj kb 1-2 cm-es magasságig legyen a serpenyőben vagy a lábasban.
  • Vegyünk egy púpozott evőkanállal a csicsókamasszából és óvatosan tegyük bele a forró olajba. Majd a kanállal kicsit terítsük szét/nyomkodjuk szét a masszát. Így érjük azt el, hogy vékonyabb lesz a röszti, így ropogósabb is.
  • Hagyjuk teljesen megsülni az egyik oldalát, majd óvatosan fordítsuk meg és azt is süssük szép barnára.
  • Papirtörlőre szedjük ki, hogy a felesleges olajat még elszívja a rösztiről.
Tippek Izától:

  • Lehet bele egy kicsivel több rizslisztet beletenni. Amit én írtam mennyiség az a minimáis, amennyivel összeáll a röszti.
  • Minél vékonyabbra lapítod a kanál segítségével a rösztit, annál ropogósabb lesz. Csak vigyázz ne essen szét.
  • Ha nem sütöd ki azonnal az egészet, akkor beteheted a hűtőbe a masszát, ilyenkor is enged még vizet. Ezért mielőtt kisütöd, tegyél bele egy kevés rizslisztet még, mert hajlamos sütéskor szétesni.
  • Tálalni érdemes mártogatóssal. Én magamnak szójatejfölbe, a Páromnak sima tejfölbe tettem pici sót és fokhagymát. Ebbe mártogattuk, jujj de fincsi volt! :)




Jó étvágyat!

Nagy ölelés!

Iza.

Nincsenek megjegyzések: