2014. december 8., hétfő

Mézeskalács ízesítésű sütőtök krémleves, chilivel.



Lágy, selymes krémleves a mézeskalács finom illatával, ízével és a chili pikatériájával.

Mézeskalács ízesítésű sütőtök krémleves, chilivel.
Én a hűvösebb hónapokban nagyon szeretem a testet, lelket melengető ételeket, mint pl. a gyömbért vagy a chilit. A mézeskalács íz pedig télen szerintem kihagyhatatlan :)

Nagyon könnyű elkészíteni, én is hirtelen „felindulásból" követtem el, mert sütöttem sütőtököt de az íze és édessége jelentősen elmaradt attól, amilyenre vágytam. Így lett belőle krémleves.

Nagyon finom, ahogy a fahéj, szegfűszeg és az édes íz keveredik egy pici chilivel. Nagyon harmóniában vannak az ízek.

Hozzávalók 2-3 adaghoz:

  • 500 g megsütött sütőtök (héj nélküli mennyiség)
  • 2, 5 dl zsírszegény főző tejszín (kókusztejszínnel/krémmel helyettesíthető)
  • 3, 5 dl kókusztej (én házilag készítettem)
  • 30 g igazi vaj
  • 2 csapott teás kanál mézeskalács bio fűszerkeverék
  • 2 csapott kávés kanál Himalaya só
  • 1 csapott teás kanál Dia_Wellness 1:4 cukorhelyettesítő
  • 2-3 csapott kávés kanál chili (elhagyható)
Elkészítés:

  • A sütőtököt 220 Celsius fokon kb. 1 óra 20 perc alatt megsütjük. (nézegesd a sütőben, a szélei picit megbarnulnak/megpirulnak ha már jó)
  • A megsült tököt beletesszük egy lábasba és hozzáadjuk a tejszínt, fűszereket, cukrot,  vajat és a kókusztejből kb. 2 dl-t.
  • Elkezdjük főzni, közben botmixerrel összeturmixoljuk és megnézzük mennyire sűrű. Majd hozzáadjuk a maradék 1,5 dl kókusztejet apránként adagolva és a chilit. Felforraljuk és melegen tálaljuk.
Én imádom ha a chili csípősége utólag érződik, de majd látod, hogy Te teszel-e bele. Illetve kóstold meg, hogy kell-e bele még só vagy egyéb fűszer a végén, mert nem biztos hogy egyforma az ízlésünk :)
Mézeskalács ízesítésű sütőtök krémleves, chilivel.
Nagyon jó étvágyat hozzá!


Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: