2014. október 15., szerda

Nyers sütőtök krémleves, chilivel és kókuszchipsszel.



2 hete nagyon finom sütőtököt vettem, az orange fajtát vagy más néven kanadait. Ennek édes íze viszonylag megbízható.

Ez egy az egyben elfogyott, úgyhogy újra meg kellett látogatnom a zöldségest :)


Édesapámtól mindig azt hallottam, hogy akkor igazán jó a sütőtök ha a dér megcsípi. Ez azonban leginkább a nagydobosira igaz. Nagy, kerek, kemény húsú, szürkés héjú. A Nagydoboson termelt sütőtök az első államilag elismert, Magyarországon termelésbe vont sütőtök fajta. Én ezt picit jobban szeretem, mert ha megcsípi a dér és úgy sütjük meg, akkor annyira finom, szinte gesztenyés ízt érezhetünk, mikor falatozzuk. Jujjj mennyei :)

Mivel szezonja van a sütőtöknek, ezért elég sokmindent készítettem már belőle. Muffint, levest, zabpehely golyót de még hátra van néhány finomság, mindent megmutatok majd Nektek ;)

Most a levest szeretném Nektek leírni. Hogy miért?

Mert szerintem ilyet nem minden nap olvashattok, találhattok a receptek között.

Ízvilága az én kreálmányom; picit sós, picit édes, érzékien csíp a chilitől és ami miatt non plus ultra, hogy nincs megfőzve!

Imádom és elvárásom is, hogy olyan ételt tegyek a számba, ami tele van élő vitaminokkal, enzimekkel. Ez pont olyan!

Gyorsan elkészíthető, mert a főzési időt lespóroljuk és nagyon laktató.

Nah, jó nem csigázlak tovább Benneteket, jöjjön a recept...

Nyers sütőtök krémleves, chilivel és kókuszchipsszel.
 Hozzávalók 3-4 főre:

  • 500 g megtisztított sütőtök
  • 100 g kesudió
  • 2-3 cm póréhagyma
  • 2 evőkanál hidegen sajtolt lenmag olaj
  • 1,5-2 csapott evőkanál kókuszreszelék
  • 4,5 dl tisztított víz
  • Tálaláshoz: pirított tökmag és kókusz chips, pár csepp hidegen sajtolt tökmag olaj.
      Fűszerek:
  • 1,5 csapott teáskanál Himalaya só
  • 1+1/3 csapott teáskanál őrölt chili
  • 1,5 csapott teáskanál őrölt curry
Elkészítés:
  • A kesudiót 1,5 dl vízzel turmixgépben turmixoljuk krémesre.
  • Ezután a turmixgépbe tegyük bele a kókuszreszeléket és a fűszereket is, majd pici vízzel turmixoljuk el, hogy a kókusszal is krémes állagú legyen.
  • A sütőtököt reszeljük le egy nagyobb lyukú reszelőn (hogy könnyítsünk a turmixgépen), majd öntsük bele a turmixgépbe.
  • Turmixoljuk krémesre és lassan adjuk hozzá a maradék vizet és jól dolgozzuk össze a turmixxal.

Kész is van. A fűszereket és a vizet, amilyen a Te ízlésed úgy, olyan mennyiségben adagold. Nekem a fent leírtak szerint ízlett a krémleves fűszerezése és állaga.

Tipp:

A sütőtök meghámozása nem egyszerű feladat, mert elég kemény. Ezért mutatok egy technikát, ahogy talán könnyebb, mintha burgonyahámozót vagy egyéb más eszközt használnánk. Egyszerűen daraboljuk el keresztben, majd tegyük le a darabokat egy vágódeszkára és fentről lefele hámozzuk le a héját egy éles késsel.
Sütőtök meghámozása.
Tálalásnál én pirított tökmagot használtam és kókuszchipset. Mindkettőt picit megpiríthatjuk tapadásmentes serpenyőben, zsiradék nélkül. Jól esik ha picit ropog valami minden falatnál, amikor fogyasztjuk, valamint a tökmag és a kókusz nagyon fincsi :)

Turmixgépünk jó ha a 700 W-t eléri. Kisebb teljesítményű nem igazán tudja krémesre turmixolni.


Nagyon jó étvágyat hozzá!

Nagy ölelés :)

Iza.

Nincsenek megjegyzések: