2014. szeptember 1., hétfő

Quinoa kelkáposzta fasírt, kalciummal dúsítva.



(Húsmentes, fehérjedús, mérsékelt paleo étrendbe beilleszthető).

Édesapámtól kaptunk néhány fej kelkáposztát, amiből valami egészséges, sós ételt szerettem volna készíteni.

Már csináltam frankfurti levest amit konjac liszttel sűrítettem be, meg ismerem a rakott kelkáposztát is de másra vágytam.

A Google jó barát :) így keresgélve találtam rá Cheryl oldalára, ahol egy fasírt variációt pillantottam meg.

Ugyanakkor nem is én lennék ha nem alakítottam volna át még egészségesebbé! :)

Az Inkák ősi aranyát a quinoát hívtam segítségül, így egy igen magas fehérjetartalmú, lúgosító, kalciumban gazdag  ételt sikerült varázsolni, amit akár ebédre, vagy vacsira is fogyaszthatsz :)

A másik 'különleges' hozzávaló a szelénes Kalciton. Ez szezámmagpehely és zabkorpa keveréke, amivel természetes módon tudjuk a kalciumot, magnéziumot pótolni szervezetünkbe.

Nem használok ennél a fasírtnál zsemlét, zsemlemorzsát. Glutén tartalmú alapanyagokat sem. Bár a zabkorpáról megoszlanak a vélemények. Most kedvezek a hús nélküli étrenden élőknek is :) 

Ráadásul a római köménnyel egy kis csavart is teszek az ízvilágába. 
Pikk-pakk összedobtam :)
 
Quinoa kelkáposzta fasírt, kalciummal dúsítva.
Hozzávalók 14 normál méretű db-hoz:

  • 1 kis fej, 500 g friss kelkáposzta
  • 200 g főtt quinoa (én 150 g nyers quinoát tettem oda főni, ebből 460 g főtt quinoa lett)
  • 3 nagyobb egész tojás
  • 1 közepes fej fehér hagyma vagy vöröshagyma
  • 4 csapott teáskanál fokhagyma granulátum vagy 2 nagyobb gerezd friss fokhagyma
  • 4 csapott evőkanál szelénes Kalciton (Dénes Natura termék: szezámpehely, zabkorpa, natrium szelenit)
  • 1 nagyobb csipet friss snidling
  • Fűszerek: Himalaya só, frissen őrölt bors, római kömény kb. 2 csapott teáskanál de elhagyható)
  • Pici kókuszzsír a sütéshez

 Elkészítés:
  • A kelkáposztát vágjuk össze és sós vízben főzzük meg. Ezután csepegtessük le és ha hűlt akkor vágjuk még kisebb darabokra. Ha ezzel megvagyunk a benne maradt vizet nyomkodjuk ki belőle és tegyük félre. 
 
Kelkáposzta lecsepegtetés után, még apróbbra vágás előtt.

  • A quinoát öblítsük át folyó vízben, majd kétszeres mennyiségű sós vízben főzzük puhára. Egy szűrő segítségével csepegtessük le és hűtsük ki.
  • Közben a hagymát pici kókuszolajban pároljuk üvegesre, a végén hozzátehetjük a fokhagymát csak oda ne égjen.
  • Ha a fentiekkel elkészültünk a kelkáposztát, a quinoát, a tojásokat, a fűszereket, az üvegesre párolt hagymát tegyük egy tálba, keverjük össze. A kezünkkel csináljunk gombócokat, picit lapítsuk ki és tegyük az olajos serpenyőbe sülni. Ha az egyik oldala szép barnára megsült, fordítsuk meg és süssük a másik oldalát is halvány barnára.
Tipp:

A masszába lehet tenni sajtot, parmezánt.
Mi szósszal ettük, ami tejföl, pici só és fokhagyma keverékét jelentette. Tejérzékenyek ToTu krémből készíthetnek tejfölt hozzá. (ToTu krém, citromlé, pici só és pici reszelt fokhagyma).

Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá! :)

Nagy ölelés :)
Iza.

Nincsenek megjegyzések: