2014. augusztus 4., hétfő

Ezékiel lepénykenyérke

Olyan jó lenne, ha reggelente mikor felkelünk, friss, forró péksütemény várna minket. Persze úgy, hogy ne nekünk kelljen lemenni a pékségbe, hanem csak úgy ott teremtődne hirtelen :)

Nah, jó nem álmodozok tovább, inkább leírom, hogy ma reggel hogy “varázsoltam” néhány perc alatt, friss, forró lepénykenyérkét :)

Ami a legnagyszerűbb benne, hogy zsírszegény, magas a fehérje tartalma, pár perc alatt elkészíthető és nagyon sokféleképpen variálható.

Uraim! Ezt annyira könnyű megcsinálni, hogy ezzel a finom reggelivel, akár kedveskedhetnek is Szerelmüknek :) Tuti siker! :)

Tökéletes, tápláló reggeli az egész családnak! :)
Hozzávalók ( 7 db, 14 cm-es átmérőjű lepénykenyérkéhez)
  • 5 púpos evőkanál Ezékiel liszt
  • Annyi víz, hogy palacsinta tészta sűrűségű legyen
  • Tiszta só
  • 2 teáskanál extra szűz olíva olaj
  • Fűszerek: lehet bele tenni kurkumát/fokhagyma granulátumot/kakukkfüvet/oregánó/bazsalikom, attól függően milyen ízvilágot szeretünk.
Elkészítés:
  • Minden hozzávalót tegyünk egy tálba, kézi habverővel csomómentesre keverjük el, majd 5-10 percig hagyjuk állni. Palacsinta tészta állagú masszát kell kapnunk. Ezután tapadásmentes serpenyőben, olaj nélkül süssük meg mindkét oldalát.
Bármit amit otthon találsz ráteheted :)

Most úgy készítettem, hogy egy vegán gombapástétomot kentem rá vastagon, tettem rá friss rukkolát és összetekertem, mint egy palacsintát (a kurkumától szép sárga).

Régebben pedig úgy is csináltam, hogy light feta sajtot (Aldiban vetem) szétmorzsoltam, tettem bele aprított fekete olajbogyót és friss bazsalikomot. A kenyérkére tettem jég saláta levelet, arra rá pár szelet sonkát, pár szelet light trapista sajtot, végül az olivabogyós, bazsalikomos feta sajtot. Feltekertem és nagyon hamar megettük :) Isteni volt.

Így is elkészítheted :)
Maradt még kenyérke, azt betettem a hűtőbe, holnap reggel megmelegítem és hasonlóan elkészítem, hogy azt is hamar megegyük. Már várom, mert olyan fincsi :)

2015. 01. 18. Most light cottage cheese-ből készítettem körözöttet és azzal töltöttem meg :)
Sütés közben.
Körözöttel töltött lepény.
Cottage cheese körözöttel töltött lepénykenyérke.
1 kenyérke tartalmaz feltét nélkül:

Kalória: 113
Fehérje: 3,72g
Zsír: 2,63g
Szénhidrát: 18,69g

Mi is az az Ezékiel lepénykenyér?


EZÉKIEL PRÓFÉTA a judaizmusban, a keresztény és iszlám vallásban is megbecsült személy. Ő az “Ezékiel Könyve” szerzője, Búzi fia (Ez.1:3). 25 éves korában egyike annak a 3000 felső osztályba tartozó zsidónak, akit i.e. 597-ben, II. Nabukodonozor alatt, Júdeából Babilóniába száműztek.

A bibliai kenyér receptje – Ezékiel Könyve 4:9
“És végy magadnak búzát és árpát és babot és lencsét és kölest és tönkölyt, és tedd ezeket egy edénybe, és ezekből csinálj magadnak kenyeret; a napok száma szerint, a míg oldaladon fekszel, háromszázkilencven napon egyed azt.” (Ez. 4:9)

Ezékiel Könyvének előző sorai sokak érdeklődését felkeltették már, így aztán nem véletlen, hogy megjelentek az Ezékiel lisztkeverékek, ami a próféta 21. századi utóéletének egy kivételes példája.
Ezékiel liszt összetevői
  • árpa
  • búza
  • tönkölybúza
  • köles
  • sárgaborsó
  • bab és lencse teljes kiőrlésű lisztje.
Az esszenciális aminosavakat a szervezetünk nem képes előállítani, ezért ezeket a táplálékunkkal kell a szervezetünkbe juttatni. Az állati fehérjék ilyen szempontból teljes értékű (komplett) fehérjék, mivel az összes esszenciális aminosavat a megfelelő mennyiségben és arányban tartalmazzák. A növényi eredetű fehérjék viszont nem teljes értékűek, ezért ezeket más növényi fehérjékkel együtt kell fogyasztani - ez a fehérjekomplettálás. 

Ma már nem kell nekünk összekeverni az összetevőket, hiszen évek óta kapható itthon is az Ezekiel lisztkeverék, amiből könnyedén süthetünk lepénykenyeret.

Forrás:
http://palocprovence.blogspot.hu/2012/07/ezekiel-kenyere.html
http://www.foodandwine.hu/2013/12/22/a-profeta-kenyere-ezekiel-profeta-49-recept/


Fogyaszd egészséggel!
Iza.

Nincsenek megjegyzések: